ARICININ KONAKLAMA SORUNU

Haziranın 15,de yıllık izine çıktım izindeyken.
Arılarımı yaylaya götürmek istedim yayla olarak kendi köyüme götüreyim dedim.
Köyüm Denizli Acıpayam Aliveren köyü rakım 1500 yayla olarak güzeldir.
Köyde arıcılık yapan birisine telefon açtım arı getiriyorum diye uygun yer bakıver dedim.
Muhtarın telefon numarası bende yok muhtarda teyzemin eşi nasıl olsa kendi köyüm.
Belediyeden menşei şaadetnamesi ilçe tarımdan sağlık raporu aracın ilaçlanması nakile hazırız.
Akşam arıları yükledik 85 kovan gece saat 4,de vardık akşamdan yagmur yagmış yol çamur araba çamurda gitmiyor.
Arıyı yere indirdik arabayı çamurdan çıkarıp geri gönderdik arıları tıraktörle yukarı çektik kovanları açtık sabah saat 7 olmuş köye babamın evine gittik uykusuzuz biraz kahvaltı yapıp yattık.
Öyleden sonra kalktık denizlide inşaatım var denizliye gittik 5 gün denizlideyiz sonra geri köyü gittik.
Biz denizlideyken annem teyzeme söylemiş teyzemde eşine oda muhtarya o kime sormuş bu işin yer parası var sormadan para vermeden arımı getirilirmiş diyor.
Söylemeden arı götürdük söylememiz gerekiyor hatalıyız ama yer parası onda haksız.
kahvehaneye çıktım muhtarı göreyim diye yok kahvehanede dayım birde akrabalardan birisi onlarla muhabbette konu geçti muhtar yer parası istiyor diye onlarda muhtardan yana çıktı neymiş dayımın eniştesi haram yemezmiş parayı köy yararına kullanırmış bende köyde pazar kuruluyor pazarcılardan alıyormu dedim.
Onu karıştırma o ayrı peki her evde inek var onlardan alınıyormu hayır alınmıyormuş peki bana makbuz kesecekmi hayır dediler.
İzmirden gelip köyün işini senmi düzelteceksin üç beş lira için konuşma dediler ben bu köyde dogup büyüdüm babam dedem buralı daha ninem sağ ben başka yerde para vermedim kendi köyümdede para vermem dedim.
Bir kaç gün sonra muhtarı gördüm enişte ben arı getirdim sanada söylemedik işimiz aceleye geldi dedim oda ben arı getirdigini duydum ama biz arıcılardan kovan başına 1 lira alıyoruz dedi bende para vermem dedim oda tamam sorarlarsa verdim de bende aldım derim dedi.
Ne soran oldu nede ben verdim dedim insanın kendi köyünde bile para istiyorlar suçlu muhtarlarmı yoksa arıcılarmı.


1 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Buna benzer olayı bende yaşadım kendi köyümde muhtarla karşı karşıya geldim, ilçe tarıma müracat etmiştim o dönem, ilçe tarım muhtar bize gelsin dedi ve olayı o zaman kapatmıştık. Bu hadise yi kendi köyünüzde yaşamak insana acayip koyuyor.
Köy gibi küçük yerlerde milletin işi yok nerde nasıl pürüz çıkartırız onu bulurlar. Arıcılıkta konaklama işlerinde karşılıklı anlayış olmalı, istenmediğiniz yerde acayip huzursuz olursunuz, birde kendi köyün olmasa ne yapardın?

Kal sağlıcakla.