Anasını kaybedip yalancı anaya dönen kovan yerinden alıp 20 metre kadar uzagı götürüp petekleri boşaltıp arısını silkeledikten sonra boş kovanı ham petek koyup yerine bıraktım.
Ertesi gün ogul çıkarmak için ana memesi olan başka kovandan ana memesi alıp bu petege taktım.
Bu gün baktıgımda ana memesi sağlam yerinde duruyor etrafında işçi arılar dolaşıyor.
Küçük ruşet kovan geçen yıl nisan 20 de çıkan ogul zayıf diye ruşet kovan yapıp yerleştirmiştim gelişti yavru durumu çok iyi.

Geçen yıl eylüllün 4 de çıkan küçük oğulcuk bahara çıkmaz diyordum oda azimliymiş dayandı şimdide petek istiyor.
Buda benim kendi imalatım straforlu kovanım dışı tahta ortası strafor içi kontraplak.
Denemek için son çıkan oğulu yerleştirmiştim.
Kovanın ebadı küçük straforlu olunca kovanın iç sıcaklıgını koruyor.
25 martda En arıcı ALİ GÜRLER le kat vermıştik kata 4 ncü petek verildi.
Benim toprak testiden yaptığım kara kovanım geçen yıl 18 nisanda 1 nci çıkan ogulu koymuştum.
Ham petek istemiş bende verdim.
Tahminim 15 güne kadar kat verilebilir.
Birkaç güne kadar kat verilecek.

2 yorum:

UĞUR KIRAN dedi ki...

Mustafa bey, ham petekleri neden en dışa koydunuz?
Hem sayısı fazla hemde aralara serpiştirseydniz daha iyi olmazmıydı?
Görüşmek üzere..

yalovalı arıcı dedi ki...

maşallah bu ne hız.arılar son sürat ilerliyor nisan başında böyle arılar görmeye alışık değiliz Allah nazardan saklasın.
hayırlı bir sezon geçirmen dileklerimle kolay gelsin